actorartathleteauthorbizcrimecrosspostcustomerservicedirectoredufoodgaminghealthjournalistmedicalmilmodpostmunimusicnewsworthynonprofitotherphilpolretailscispecialisedspecializedtechtourismtravelunique

MusicIAmA Denaun Porter, Royce 5'9", and Marv Won - Ask Us Anything

Oct 18th 2016 by denaunroycemarv • 41 Questions • 86 Points

What's good everybody, Denaun Porter, Royce 5'9", and Marv Won here, watch the new video for "God Bless" exclusively on Ambrosia For Heads and let us know what y'all think: http://flyt.it/GodBlessAFH

AMA starts NOW. Hit us with your questions.

Q:

Hey Royce. Huge fan of yours

A few questions:

1) What song would you say is your most impressive song (in terms of lyrics)

2) Do you think you get the recognition you deserve (both from other artists, and from the rap fanbase)

3) I know you dont drink alcohol anymore (Congratulations on that by the way). How did all of that affect your skills as a lyricist? Did you have to "re-learn" how to write, like other artists described when they went through alcohol or drug addiction?

4) How does it feel being one of the few rappers that can go toe to toe on a track with eminem, without getting murdered (figuratively)

5) I know the "da 5'9" " stands for your height. These numbers appear pretty often in your life tho. Like in Tabernacle the 9th and 5th floor of the hospital, 95 being the year you got together with your wife. Do these numbers have any other meaning?

6) Approximately how many songs have you ghostwritten in your whole career?

7) Whats your opinion on Hopsin?

9) There is a youtube video of someone breaking down your first two verses of "Flesh" bar for bar here. Were you aware that his video existed? I wonder how much stuff there is in lyrics that the (average) listener doesnt get / notice. Have you ever experienced listening to a song for the one hundredth time, and just realizing something about it that you did not realize before? Are you sometimes afraid that the listener will not get a wordplay or reference? Is that something you consciously think about when writing a verse / song?

8) Got anything in the pipelane for 2017?

Huge fan, love your music

Greetings from Germany!

Sorry for the wall of text, would be happy to get an answer to any of these questions.

A:

Everybody make sure you go check out the video, "God Bless" by Denaun ft Royce and myself. It's 🔥


Q:

Only question I have is what's up with Slaughterhouse?

A:

My fav is probably Gotta Know


Q:

Royce, do you ever get annoyed with all the Eminem questions people ask you? I swear I don't think I've ever watched an interview with you where you weren't asked at least 2 questions about him or your relationship with him.

A:

I don't mind. People know that we're close and they wanna know what he's into because he's private...


Q:

Nickel - Peace bruh we going to get another Bad Meets Evil?

A:

Book of Ryan is coming along well. SH will be back recording together soon


Q:

Nickel - Peace bruh we going to get another Bad Meets Evil?

A:

All i eat is steaks and smoothies. -Marv


Q:

Marv what's your favourite smoothie ?

A:

That's very true ... R.o.s. Will be on sumn me and Black Thought are working on


Q:

Mr. Porter and Royce, what's your favourite song you two have done together?

A:

I'd love to have a wrestling match with Amy Schumer


Q:

Mr. Porter and Royce, what's your favourite song you two have done together?

A:

Yes. I love you guys very much


Q:

Mr. Porter and Royce, what's your favourite song you two have done together?

A:

I love Nolan. I'll definitely be doing some stuff in the future with him


Q:

Royce, you said you wanted to work with DJ Khaled, has he sent any shit your way?

A:

I gave you power specifically influenced me


Q:

Royce, huge fan. Here's my question! How did you and Em decide to start Bad Meets Evil as a fully fledged rap duo and how did Hell the Sequel get made? Marv Won, my q for you. How'd it feel to battle B-Rabbit in 8 Mile?

A:

Jay Z. J.Cole Pusha T... just to name a few


Q:

😏😉

A:

Thanx! I had fun doing that song. I just told myself to be lyrically violent .. lol


Q:

😏😉

A:

We decided to start that group in 99.. Just two kids who enjoy rapping... Once we got back cool with each other, We figured we'd make up for lost time


Q:

How do you write your raps? do you come up with shit on the spot or do you "stack your ammo"? what methods do you use?

A:

I actually have a lot of songs with him that we never released. We always end up working on something It just happens.


Q:

Marv - are you coming to London to battle at the Dont Flop birthday event?

Royce & Denaun - Do you watch battle rap and who are your favourites

EDIT: Marv - can you tell these fools how to reply, you're the only one answering correctly

A:

Just fixed it. Lol - Marv


Q:

Marv - are you coming to London to battle at the Dont Flop birthday event?

Royce & Denaun - Do you watch battle rap and who are your favourites

EDIT: Marv - can you tell these fools how to reply, you're the only one answering correctly

A:

Marv, Daylyt, hollow da don -Denaun's favs


Q:

Royce, Trust the shooter and Layers were fire. Is Em working on a new album and did you burry Rap On Steroids?

A:

Denaun/ my favs are Marv and Daylyt and Hollow da don


Q:

Denaun will we ever see a rerelease of "Infinite"? It's 20 years old next month and it's become a cult classic.

A:

Fuck you Porter. Ya team is trash. You too Sal. Im not losing shit else.


Q:

Hey Marv big fan. Is it true you blew a 3-0 record? After refusing to trade Matt forte??

A:

Fuck everybody. Matt Forte gave me TWO fucking points. HOW WAS I SUPPOSED TO SEE THAT COMING!!!!!


Q:

Hey Marv big fan. Is it true you blew a 3-0 record? After refusing to trade Matt forte??

A:

Hey Marv while we are at it what's up with Matt Forte


Q:

Hey Marv big fan. Is it true you blew a 3-0 record? After refusing to trade Matt forte??

A:

Matt Forte will rise like a phoenix from the ashes next week.


Q:

Hey Marv big fan. Is it true you blew a 3-0 record? After refusing to trade Matt forte??

A:

Royce...is it true you're doing a "King Of Kings" remix?


Q:

Royce - How much time did you put on writing "wait" ? Was it you favourite one?

A:

I did both verse in one night.. I think I like the second verse better.. What's your favorite?


Q:

When is glasshouse coming out? Denaun when you gonna come out with more raps? Stuff in my backpack was 🔥

A:

Denaun- Connect is out on ITunes Friday and in working on an album


Q:

Hey dEnAuN big fan. Is it true your backpack was empty when you found it?

A:

Dear Denaun and Royce. How awesome of a rapper is Marv? He seems like he sets the tone on this song.

Oh yeah...this is Marv asking btw.


Q:

Royce do you remember calling me a little fruit on the song 'it's over' because I hurt your feelings on Twitter?

A:

I'm poor


Q:

Any cars you're planning on buying? Or are you just going with the flashiest thing you can find?

A:

I want a Delorean.

-Marv


Q:

Hey Royce,

Do you perform "Part of Me" during concerts? If so, can you see guys in the audience wincing in pain as you do? I've never had a song give me such physical pain when i listen like it does. Yet I always play it again.

A:

I do both... I try not to create under any guidelines


Q:

Hey guys can you please tell us anything about any new Eminem album/song collabs that you guys might be working on?

A:

Im dropping a full length project this quarter called "Soundtrack Of Autumn" that I did all the production on. Its gonna be dope!!!!! - Marv


Q:

Any work with Nolan the ninja in the future? Huge fan of his and think his futures bright for Detroit hip hop. Or hip hop overall! Kid a monsta!!!

A:

Denaun- Marv and Nolan got a crazy joint!! Nolan is dope


Q:
  • How y'all celebrated Eminem's birthday :P ?

  • Porter, your favorite Royce verse ever ?

  • Royce, your favorite Denaun beat ever?

  • Marv Won, who killed 'God Bless' song more?

A:

Denaun - fav Royce Verse to date one of them is dead presidents heads


Q:

agree, classic !

A:

Me of course. I kicked their asses. - Marv


Q:

hahahha

A:

Pusha T. - Marv


Q:

What's y'alls opinion on Kendrick?

A:

I have no idea bro


Q:

Hey Royce big fan. When is the full version of rap on steroids coming out?

A:

I wrote that in one session.. It was just two verses


Q:

Hey dEnAuN big fan. Is it true you and Kon artist have a song coming out? Him rapping and you singing the hook? Is it true Mr.. Porter did the beat?

A:

Yes is called Skitzo skittles and fruit loops


Q:

I'd ask what organic vulnerability is. Who has the best imagination? Who would you pick for a spades partner? Do you trust strangers? Can you simplify perception? Are you responsible and alive? Do you miss moments holding up the illusions? What's work ethic?

A:

What are you talking about bruh? -Marv


Q:

I'd ask what organic vulnerability is. Who has the best imagination? Who would you pick for a spades partner? Do you trust strangers? Can you simplify perception? Are you responsible and alive? Do you miss moments holding up the illusions? What's work ethic?

A:

Rick Ross should sue Marvin


Q:

Royce, maybe a decade ago (possibly more), you were offering a deal where you'd drop a 16 on someone's track for $1000. Me and my people were saving up but never got there. I'm still mad at that shit. Now that you're back in the limelight again, would you ever offer a deal like that again? but for more money?

A:

Bruh. I'll give you a 16 for a thousand dollars RIGHT NOW. -Marv


Q:

haha a few years ago and we might have taken you up on it. we used to watch you dismantle motherfuckers. Show up at the spot, throw out a few lines and wreck dudes.

now? shit, if you accept diapers/wipes/formula, 150 bucks and an I.O.U, it's ON.

A:

Haaaaaaaa. If I had kids...

-Marv


Q:

When is some new Slaughterhouse material coming out?

A:

It ol be soon